Tradisjonell utflukt 29.08.15

Publisert av Magnar Alfred Karikoski den 28.01.21.
Det er blitt tradisjon at Vadsø Lions inviterer funksjonshemmede til to årlige utflukter, når vinteren er på hell, i begynnelsen av april måned, går turen opp i Jakobselvdalen og når høsten er på hell går turen til Navarsvannet.

Tradisjonell utflukt

Forlede kunne leder for Vadsø Lions, Per-Einar Samuelsen og leiransvarlig Torbjørn Nordgård ønske beboere fra Bekkefaret og Stubben bofellesskap velkommen til en minnerik og aktiv dagsutflukt.
Det er også blitt tradisjon at pensjonistene Ingolf Schanche, Bjørn Henrik Mathisen og Ellen Riesto velvillig stiller opp, år etter år. De sørget for å få opp stemningen med sine musikalske innslag, og selvsagt var det Bjørn Henrik, med flere tiårs «fartstid» som mannskorsanger, som ledet allsangen. For øvrig har den spreke og høyst oppgående fiolinisten Ingolf nettopp feiret sin 88-årsdag.
Også denne gang startet høstturen med samling på Skytterhuset, det vanlige samlingspunktet under utfluktene til Navarsvannet, som for øvrig delfinansieres gjennom støtte fra Finnmarkseiendommen (FeFo).
Leirsjefen hadde i utgangspunktet lagt opp til flere utearrangementer, blant annet fisking, og ikke minst grilling.
- Nå klare vi ikke å gjennomføre alle uteaktiviteten det var lagt opp til på grunn av værforholdene. Derfor valgte vi å flytte grillingen inn i skytterlagets grillhytte og det planlagte stangfisket måtte bare avlyses, uten at det satte noe demper på stemningen, sa en fornøyd leirsjef Torbjørn Nordgård etter det vellykkede arrangementet.

DELTAKERE I: Fra venstre: Petter Lund, Bjørg Skarstein, Anfrid Åsfjell (ledsager), Marianne Baumann Johansen, Svetlana Savchuk (ledsager), Jim R. Larsen og Sebastian Jankila (ledsager).

DELTAKERE II: Fra venstre: Tommy Efraimsen, Ingrid Berg (ledsager), Terje Simonsen, Britt Sølvi Aronsen (ledsager) og Gunn Wickstrøm.

FORNØYELIG: De er tydeligvis i en fornøyelig samtale, Stian Busk (t.v.), Aage Strifeldt og leirsjef Torbjørn Nordgård.

MUSIKANTER: Musikantene Bjørn Henrik Mathisen (nærmest), Ellen Riesto og Ingolf Schanche er faste innslag på samligen. Til venstre leder for Lions i Vadsø, Per-Einar Samuelsen.

GRILLERE: Grillansvarlige Jon Herstrøm (t.h.), Lars-Jøran Wikstrøm og Ricky Mehmi, med sønnen Rohan (2 år) på fanget, hadde ansvaret for å overraske deltakerne fra bofellesskapene med oppvarmet grillstue og grill