Solid pengesum til TV-aksjonen

Publisert av Magnar Alfred Karikoski den 28.01.21.

Jubelen sto i taket da generalsekretæren i Lions Norge fredag ettermiddag avslørte Lionsklubbenes bidrag til TV-aksjonen. I løpet av helgen har beløpet steget til 388 574.

- Dette er jo helt fantastisk! utbryter leder for TV-aksjonen Kari Bucher når Lions generalsekretær avslører beløpet. Dette skjedde i lokalene til Kirkens Nødhjelp fredag ettermiddag.

Begeistrede utrop ble akkompagnert av de ansattes trampeklapp. Og med god grunn. Beløpet som Lionsklubbene har innbetalt via Lions Norge var da 348 374. Denne summen har økt til 388 574 (per 23.10 kl 0900). I tillegg kommer arrangementer som ble avholdt i løpet av helgen og som innbetales direkte til TV-askjonen.

Lions har bidratt til TV-aksjonen i flere tiår, men det er første gang klubbenes økonomiske bidrag har blitt samlet på denne måten.

- Disse pengene er jo bare en del av bidraget fra Lionsmedlemmene, er Bucher rask med å påpeke. Og husk på at den frivillige innsatsen er enorm. Jeg blir så utolig stolt av å tenke på det engasjementet Lions lokalt viser, sier Bucher.

Lions generalsekretær Heidi Lill Mollestad vil takke alle Lionsklubbene for bidraget. Hun ønsker å rette en spesiell takk til Lions Club Risør som kom på ideen om å akkumulere bidragene slik at vi ser hvor mye penger vi faktisk bidrar med, sier generalsekretæren. - Jeg er så takknemlig for å få lov til å representere en organisasjon som til de grader stiller opp for å hjelpe andre.

Foto: Et solid bidrag fra Lionsklubbene ble fredag ettermiddag overrakt til TV-aksjonen og Kirkens Nødhjelps vannprosjekter. Fra venstre generalsekretær i Lions Norge Heidi Lill M. Oppegard, kommunikasjonssjef i Kirkens Nødhjelp Håkon Haugsbø, og TV-aksjonens leder Kari Bucher.